Strângere de semnături pentru continuarea lucrărilor la drumul Uricani-Herculane

0
276

Finalizarea lucrărilor la drumul ce leagă Valea Jiului de Herculane este vitală pentru economia zonei.

Asta susțin primarii și oamenii de afaceri din Valea Jiului care luni au discutat despre soluțiile la care pot aplica pentru a convinge Guvernul să aloce banii necesari terminării acestui proiect.

 

”După întâlnirea de astăzi, am convingerea că noi, primarii, împreună cu mediul de afaceri, mediul academic, cu sprijinul presei şi cu efortul susţinut al întregii comunităţi din Valea Jiului putem să sensibilizăm Guvernul României pentru a aloca fondurile necesare continuării lucrărilor la drumul Uricani – Herculane, un drum de o foarte mare importanţă pentru Valea Jiului”, a declarat, luni, primarul municipiului Petroșani, Tiberiu Iacob Ridzi.

Locuitorii din Valea Jiului sunt chemați să semneze pentru continuarea lucrărilor la drumul Uricani-Herculane.

Petroșănenii pot semna tabelele care vor sta la baza cererii înaintate către Guvern pentru alocarea sumelor necesare finalizării construcției, la primărie. Acestea vor fi disponibile la poarta primăriei, începând de marți.

Amenajarea DN66A reprezintă unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură din România, pentru care activiştii de mediu s-au luptat chiar şi în instanţă ca să nu fie implementat.

Finanţarea a fost asigurată în hop-uri, aşa că investiţia este departe de a fi finalizată. Construcţia DN66A a început în anul 2002, asta după ce în 1999 drumul forestier care traversa rezervaţiile naţionale Retezat şi Valea Cernei a fost ridicat la rangul de drum naţional. Până acum, au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani până în zona Câmpuşel, în Parcul Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN66A, până la Izvoarele Cernei, unde calea de acces se intersectează cu un alt drum naţional, DN67D, legând astfel Valea Jiului de Băile Herculane.

Numai că ultimul tronson nu a fost nici acum modernizat. Iniţial, mai multe organizaţii ecologiste au contestat investiţia, pe motiv că şoseaua va afecta ecosistemul din rezervaţiile naturale. Ulterior, proiectul a primit avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare.