Calea ferată, construită la fel de greu ca și autostrăzile

0
220

Proiectul prin care trenurile urmau să circule cu o viteză de 160 kilometri pe oră este întârziat. Calea ferată între Brașov și Simeria ar fi trebuit să fie modernizată încă din 2017. Ministrul Transporturilor promite că anul acesta vor fi finalizați kilometri de cale ferată dintre Simeria și Coșlariu.

Constructori avertizați

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a aflat, joi, pe șantierele hunedorene aferente coridorului IV Pan-European. Proiectul prevede modernizarea căii ferate astfel încât trenurile să circule cu 160 kilometri la oră.

”Nu pot să spun că sunt mulțumit pentru că eu șltiu că se poate mai bine. Nu aș vrea să cred că mobilizarea asata e făcută doar în momentul în care se știe că voi vizita un șantier”, a spus ministrul Răzvan Cuc, la Deva.

Ministrul a cerut atenție la calitatea lucrărilor, dar și în ceea ce privește subcontractorii români și antreprenorii.

”Răbdarea românilor a ajuns la final. Nu mai putem să tolerăm. Vrem cu toții să avem cale ferată rapidă, vrem să avem autostrăzi și de asta mă voi asigura eu ca și ministru că vom avea în acest mandat”, a mai spus șeful de la Transporturi.

Trenurile ar trebui să circule cu o viteză de 160 de kilometri pe calea ferată. Românii mai au însă de așteptat.

Conform panourilor de pe calea ferată, investiția în modernizarea infrastructurii ar fi trebuit finalizată în 2017.  Ministrul dă asigurări că vor fi finalizați peste 70 de kilometri.

”În cursul acestui an vor fi finalizați Kilometri care trebuie modernizați pe sectorul Coșlariu –Simeria”, a completat Răzvan Cuc.

România a primit fonduri nerambursabile în valoare totală de 944 de milioane de euro. Banii au fost alocați pentru proiectul de reabilitare a tronsonului de cale ferată Frontieră-Curtici-Km 614 şi pentru reabilitarea tronsonului de cale ferată Simeria-Coşlariu. În cadrul acestui proiect ar trebui modernizate și gările din Deva si Simeria.