Podul de la Petrila poate intra în faza de proiectare. Primăria Petroșani a concesionat strada și terenul

0
644

Închiderea minei Petrila a adus administrației locale din cea mai estică localitate a Văii Jiului și o șosea de centură. Construită în cadrul proiectului de închidere a exploatării miniere, șoseaua de centură e una pe care accesul se face greoi.

Terenuri de la Petroșani în administrarea Petrilei

Utilizarea șoselei de centură a Petrilei ar urma să fie mai facilă. Primăria Petroșani a concesionat Primăriei Petrila, Strada dealului și două parcele de teren. Pe aceste parcele va fi ridicat un pod peste Jiul de Vest, în zona tunelului.

”Noi ne dorim să construim un pod lângă podul de cale ferată care să preia intrarea pe drumul de centură în orașul Petrila. Urmează să-l prindem în lista de investiții, facem achiziție pentru proiectare, reabilitare drum și construire pod, după care să găsim sursa de finanțare și să îl construim efectiv ”, spune Vasile Jurca, primarul orașului Petrila.

Primăria Petroșani a concesionat către cea din Petrila terenul pe o durată de 49 de nai, iar strada pentru 15 ani.

”Avem un drum de centură care are ieșire prin cartierul Bosnia. Acolo nu poți să faci decât dreapta, chiar era necesar, pe lângă asta, drumul de centură trebuie să aibă o intrare și o ieșire. La noi intrarea era destul de grea pe la Strada Minei”, explică primarul necesitatea construirii podului.

Odată cu finalizarea podului, care încă nu se știe pe ce fonduri va fi construit, traficul greu din Petrila se va muta pe șoseaua de centură. La acest moment mai există o problemă legată de nefuncționarea barierei. Mașinile ar trebui să treacă peste calea ferată pe unde este transportat cărbunele de le mina Lonea.

Până la construirea podului însă, calea ferată ar putea fi însă anulată. Asta pentru că mina Lonea e și ea în program de închidere.