Nici vorbă de pensionare “Batrânele” care îi transportă pe mineri sunt sănătoase tun

0
36

Transportul minerilor la şi de la locul de muncă se face cu mijloace de transport vechi de când e lumea. Pentru a se asigura că nu întâmpină probleme la licitaţiile organizate de Compania Naţională a Huilei pentru transport persoane, unii dintre transportatorii hunedoreni s-au asigurat că acestea vor îndeplini condiţiile tehnice. În atare condiţii, prevăzători şi pentru că au mijloace de transport ce depăşesc 20 de ani, transportatorii hunedoreni şi-au deschis şi staţii la care se efectuează Inspecţia Tehnică Periodică.

Emil Părău îşi verifică singur autobuzele cu care transportă minerii
Comexim R Lupeni, firmă deţinută de omul de afaceri Emil Părău, are un contract de transport persoane cu CNH, înnoit în aprilie anul curent. Potrivit contractului, Comexim transportă personalul de la EM Lupeni folosind nu unul, nu două, ci şase autobuze al căror an de fabricaţie este cuprins între 1978 şi 1988. Toate aceste “bătrânici” ale transportului de persoane au analizele la zi, adică ITP-ul, efectuate la staţia cu numărul HD 027. Numărul de identificare a staţiei ITP aparţine societăţii SC Center Service SRL din Uricani, o altă firmă controlată de Emil Părău. Adică omul de afaceri, proprietar de autobuze fabricate la mijlocul anilor 70-80, este cel care face şi inspecţia tehnică a acestora.
Tot la Center Service au ITP-ul şi cele patru autobuze aparţinând Super Trans Com, societate ce este a lui Petre Crăciunescu. Diferenţa este că Trans Com are mijloace de transport fabricate între anii 1986-2008.
Staţia ITP a lui Părău are şi câteva observaţii pentru categoriile a II-a (vehicule cu masa sub 3,5 tone) şi a treia (vehicule cu masa peste 3,5 tone), adică Nu se efectuează verificări ale eficacităţii sistemului de frânare a vehiculelor prin probe funcţionale în parcurs.
La EM Lupeni sunt angajaţi care susţin că pentru un an, numai pentru transport se alocă aproximativ 3 miliarde de lei. Asta în condiţiile în care autobuzele cu care sunt transportaţi angajaţii sunt vechi şi într-o stare deplorabilă iar autoturismele personale ale angajaţilor sunt parcate şi pe stânga şi pe dreapta unităţii miniere pe o porţiune de zeci de metri.

General Trans, o altă firmă, aceeaşi şmecherie
General Trans Petroşani are la CNH un număr de opt autobuze ce deservesc unităţile miniere de la Lonea, Livezeni, Paroşeni şi Uricani. Ultimul contract dintre General Trans şi CNH datează din aprilie anul curent.
Ca şi în cazul Comexim, cei de General Trans şi centrează şi dau cu capul. Adică, merg la licitaţii cu mijloace de transport a căror ITP este “garantat” la propria firmă. Numai că şi aici Nu se efectuează verificări ale eficacităţii sistemului de frânare al vehiculelor prin probe funcţionale în parcurs
Nici la General Trans autobuzele cu care sunt transportaţi minerii nu sunt cu mult mai moderne, acestea fiind fabricate în perioada 1987-1996.