Fără transport feroviar între Petroșani și Lupeni. Regiotrans nu mai are voie pe calea ferată pentru că nu îndeplinește condițiile de siguranță

2
63

Locuitorii Văii Jiului care folosesc trenul pentru a circula între Petroșani și Lupeni nu vor mai avea, începând de marți, la dispoziție garnituri feroviare, fiind nevoiți să se reorienteze spre alte mijloace de transport.

Operatorul de transport care a închiriat calea ferată dintre Petroșani și Lupeni nu mai are voie să circule, din cauza neîndeplinirii condițiilor de siguranță, acest lucru fiind depistat în urma controalelor organizate de Autoritatea Feroviară Română.

”Începând cu data de 17.03.2015, potrivit informării Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română, din cadrul Ministerului Transportului, unei societăți comerciale din România, având ca obiect de activitate efectuarea de activități de transport feroviar de călători, îi este interzis să efectueze operaţiuni pe căile ferate din România, până la obţinerea unui nou certificat de siguranţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare”, se arată într-un comunicat al Poliției Transporturi Feroviare Hunedoara.

Potrivit Autorității Feroviare Române, interdicția dispusă în cazul Regiotrans vine ca urmare e verificării cerințelor de acordare a certificatului de siguranță partea B. Operatorul de transport utilizează pentru transportul de persoane vehicule care nu corespund din punct de vedere tehnic prevederilor legislative. În aceste condiții, Regiotrans şi-a pierdut certificatul de siguranţă după ce au fost descoperite probleme tehnice la 29 de automotoare.

În județul Hunedoara, societatea în cauză deservește rutele Simeria – Hunedoara și Petroșani – Lupeni. Până la obținerea unui nou certificat de siguranță, Regiotrans nu mai are voie să efectueze transport pe calea ferată.

 

Mihaela MIHAI

Foto thetrainpicturearchive.nl

 

 

2 COMENTARII

  1. „Comana Ctin era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
    Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
    Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi.
    Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
    Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private.
    Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
    De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”
    Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana, era în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana.
    Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara.
    In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
    Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
    Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori”

Comments are closed.