CFR vrea să repare cea mai periculoasă porțiune de cale ferată dintre Petroșani și Simeria

0
626

Infrastructura feroviară din România este „la pământ”. Aproape că nu e săptămână în care să nu fie probleme pe calea ferată.  Traseul feroviar dintre Petroșani și Simeria este pli de restricții de viteză. Mai mult, de pe acesta nu au lipsit deraierile, unele soldate cu pierderi de vieți omenești. CFR a scos la licitație un contract pentru reparații capitale ale unui fir de cale ferată dintre Bănița și Merișor.

Accident feroviar Merișor. Echipele de intervenție încep ridicarea vagoanelor deraiate

Peste 18 milioane de lei pentru circa 6 kilometri

Proiectul scos la licitați este ”Reparație capitală linia CF 116 Livezeni – Simeria interval Bănița – Merișor fir I km 67+620-62+150”. Este vorba despre proiectare și execuție ”pentru asigurarea circulaţiei trenurilor în condiţii de siguranţă”. Prin executarea lucrărilor se dorește ”readucerea elementelor componente ale căii ferate la parametrii iniţiali”.

De ce deraiază trenurile în Valea Jiului

Lucrările se vor face pe firul I de circulație, pe o distanță de circa 6 kilometri. Pentru aceste lucrări compania de cale ferată a estimat că e nevoie de 18.630.420 lei fără TVA respectiv 22.170.199,80 lei cu TVA.

Ofertele vor fi deschise în noiembrie. Lucrările la calea ferată ar urma să dureze 24 de luni.